Start bouw 20 woningen MCD locatie

Bron: Brabants Dagblad

Woonstichting dubbel blij met start bouw MCD-terrein Kerkdriel

KERKDRIEL - De bouw van twintig huurhuizen in hartje Kerkdriel ging dinsdagmiddag officieel van start. Een heuglijk moment voor Woningstichting Maasdriel. Om twee redenen.

Natuurlijk,  Woningstichting Maasdriel is vooral blij dat nu eindelijk de bouw van twintig sociale huurwoningen op het voormalige MCD-terrein aan de Kruisstraat /Julianastraat officieel van start kan gaan. Het hele traject van het verplaatsen van de winkels naar het Zwijsenplein en het herontwikkelen van de oude locatie loopt immers al vele jaren.

Maar er is nog een reden waarom voorzitter Paul de Ridder dinsdagmiddag met een brede glimlach bij het bouwhek stond. Woningstichting Maasdriel kan namelijk een punt zetten achter een moeilijke periode.  Eind 2015 kwam de corporatie onder verscherpt toezicht te staan omdat er te veel leningen uitstonden. De Ridder meldde gisteren dat de zaken weer op orde zijn. Volgens hem wordt het verscherpt toezicht later deze week opgeheven.
Moedig

Wethouder Gerard van den Anker prees de woningstichting. ,,Het heeft inderdaad lang geduurd, maar we zijn onderweg ook veel tegen gekomen. Woningstichting Maasdriel heeft in dat proces een aantal moedige besluiten genomen. We hebben lang naar de afronding uitgekeken en zijn blij dat de huurwoningen er nu eindelijk komen."