Nieuws Regionale klachtencommissie
Regionale klachtencommissie

Is uw klacht niet opgelost door Woningstichting Maasdriel?
Dan kunt u uw klacht indienen bij de Regionale Klachtencommissie SWR
Als u een klacht heeft over uw woning of de manier waarop het contact tussen u en de corporatie is verlopen en de corporatie heeft u niet naar tevredenheid kunnen helpen, dan kunt u terecht bij de Regionale Klachtencommissie. Deze commissie is een gezamenlijk initiatief van een aantal woningcorporaties in de regio en is onafhankelijk. De leden hebben geen werkrelatie met Woningstichting Maasdriel.

Hoe dient u uw klacht in?
U kunt uw klacht indienen via de website van de Regionale Klachtencommissie SWR. Hier vindt u ook meer informatie over de procedure. 

U kunt alleen een klacht indienen als u een eindstandpunt van de corporaties heeft ondertekend door de directeur-bestuurder. Heeft u die niet, vraag dit eindstandpunt dan eerst bij de corporatie op.

Klachten die de Klachtencommissie behandelt gaan over:

  • Uw verhuurder houdt zich niet aan afspraken. 
  • U voelt zich beledigd of bedreigd door uw verhuurder. 
  • Onprofessioneel gedrag van personeel of instanties die werken voor de verhuurder.
  • Uw verhuurder komt uw woning binnen zonder te kloppen of zonder uw toestemming. 
  • Uw verhuurder reageert niet op uw klachten, lost ze niet op of stuurt u van het kastje naar de muur. 
  • Uw verhuurder doet te weinig tegen overlast van uw buren (die een woning van dezelfde woningcorporatie huren).  


Klachten die de commissie niet behandelt gaan over:

  • Het niet krijgen van huurvermindering
  • Huurverhoging
  • Betalingsachterstanden 
  • Het afsluiten van gas, elektriciteit of water 
  • Het beëindigen van uw huurcontract 
  • (Het terugkrijgen van) de borgsom die u aan uw verhuurder heeft betaald
  • Geschillen over aanvraag of verkrijgen van urgentie.