Nieuwbouw Velddriel: 12 sociale huurwoningen

Van de Klok gaat project voor Woningstichting Maasdriel realiseren
Nieuwbouw Velddriel: 12 sociale huurwoningen

Velddriel krijgt er in 2024 12 sociale huurwoningen bij. Op 13 februari jl. hebben Jasper Karel, directeur van ontwikkelaar Van de Klok Wonen en Joris Verbeek, directeur-bestuurder van Woningstichting Maasdriel, de samenwerkingsovereenkomst hiervoor ondertekend.
De 12 sociale huurwoningen maken deel uit van de derde fase in nieuwbouwplan Het Voorste Veld. De gehele ontwikkeling zorgt met zowel koop- als huurwoningen over een periode van circa 8 jaar voor een toename van ongeveer 120 nieuwe woningen in Velddriel.

Van samenwerking naar realisatie
Woningstichting Maasdriel breidt de voorraad sociale huurwoningen uit. Voor Van de Klok betekent het project met 12 huurwoningen en 28 koopwoningen weer een mooie stap in nieuwbouwplan Het Voorste Veld. Maar er is nog meer reden tot tevredenheid. Van de Klok en Woningstichting Maasdriel hadden namelijk al afspraken gemaakt, toen kort daarna de oorlog in Oekraïne uitbrak en de bouwprijzen extreem stegen. Dit had tot gevolg dat deze afspraken niet meer realistisch waren en de realisatie van het project in gevaar kwam. De beide partners zijn hierover met elkaar in gesprek gegaan. “We waren het er direct over eens dat gezien het nijpende woningtekort het belang van realisatie vooropstaat. We hebben beiden het volkshuisvestelijk belang vooropgezet en kwamen daardoor snel tot overeenstemming. Transparantie, wederzijds vertrouwen en denken vanuit partnerschap hebben ervoor gezorgd dat we eruit zijn gekomen. Daardoor kunnen we nu snelheid maken naar realisatie. Dat is mooi en ik ben trots op deze goede samenwerking”, zegt Joris Verbeek.

Oplevering in 2024
Van de Klok start in het tweede kwartaal van 2023 met de bouw van de 12 sociale huurwoningen. Begin 2024 zullen ze worden opgeleverd. Het worden woningen met energielabel A+++ die aan alle duurzaamheidsvereisten voldoen. De architectuur kenmerkt zich door speelse variatie in de voorgevels. Elke woning heeft daardoor een eigen karakter.
Momenteel is de vierde – en laatste – fase van Het Voorste Veld in voorbereiding. Deze fase gaat naar verwachting in het voorjaar in verkoop en bestaat grotendeels uit rijwoningen en een twee-onder-een-kapwoning. Meer nieuws hierover is te vinden op www.hetvoorsteveld.nl