Coronavirus Mededeling

Update 8-6-2020
Telefonische bereikbaarheid
Vanaf maandag 8 juni is WSM voor al uw vragen weer telefonisch bereikbaar tijdens werkdagen van 8.30 – 16.30 uur via 0418-63 17 35.
Voor spoedmeldingen kunt u ons bereiken na kantoortijden en weekenden via 0418 – 63 17 35.

Bezoek kantoor
Inloopspreekuur dagelijks van 9.00 – 10.00 uur (M.U.V. WOENSDAG).

Wij nemen de RIVM-richtlijnen in acht en vragen dit ook aan u.

Het zijn voor iedereen moeilijke tijden momenteel. Ook u zult daarvan ongetwijfeld de gevolgen ervaren. Met deze brief willen wij u laten weten dat onze gedachten ook bij u zijn en dat wij hopen dat u (noch uw dierbare naasten) niet wordt getroffen door dit vreselijk virus. Vele van u zullen een eenzame periode nu moeten doormaken. Het enige dat ik daarop kan zeggen is: Houd moed en hou vol, let goed op uzelf én uw buren. Help elkaar waar u kunt.
Volg de voorschriften van het RIVM om op die wijze de kans op enige besmetting te minimaliseren.

Leest u dit bericht goed door. Deze gaat over onze aangepaste werkzaamheden, de bereikbaarheid, reparatieverzoeken, wat u moet doen bij betalingsproblemen en informatie voor met name de kwetsbare ouderen onder ons. Op onze website vindt u steeds recente informatie.

We passen onze werkzaamheden aan
Wij hebben als uitgangspunt ‘uitstellen waar het kan, en door laten gaan waar het moet’ in aangepaste vorm. We kijken kritisch wat echt niet kan wachten, en wat we kunnen verzetten. Veiligheid gaat boven alles. Op deze manier geven wij invulling aan het advies van het RIVM om persoonlijk contact zoveel mogelijk te beperken. Wij sturen geen medewerkers die verkouden zijn of contact hebben gehad met iemand die (misschien) besmet is naar onze huurders. Dat geldt ook voor de medewerkers van de bedrijven waarmee wij samenwerken, zoals onze aannemers.

We willen zorgen dat mensen die verhuizen hun sleutel kunnen inleveren en nieuwe huurders gewoon hun sleutel krijgen. Dit gaat vanwege de maatregelen op een andere manier. Hierover nemen we contact met u op en begeleiden u zo goed mogelijk door het proces. We informeren u altijd persoonlijk als de afspraken of werkzaamheden niet door kunnen gaan. Bent u ziek of verkouden? Geef dit dan altijd door aan degene met wie u een afspraak heeft.

Bereikbaarheid voor reparaties en overige zaken geldt
Heeft u een reparatieverzoek dat niet direct noodzakelijk is? Graag wachten met het doorgeven van dit verzoek. Wij zullen deze immers tijdelijk parkeren. Voor dringende zaken neemt u contact op met de info@woningstichtingmaasdriel.nl of belt u 0418 – 63 17 35. Voor spoedgevallen zijn wij 24 uur per dag bereikbaar. Ook voor bijvoorbeeld klachten of woningzoekende perikelen kunt u dit nummer bellen. De centrale zal op uw verzoek doorgeven dat u teruggebeld wilt worden.

Onze medewerkers werken waar mogelijk thuis
Wij volgen het advies van het RIVM op om medewerkers zo veel mogelijk thuis te laten werken. Dat betekent dat alle medewerkers, ook degenen zónder griep- of verkoudheidsverschijnselen, zo veel mogelijk vanuit huis werken. Door dit thuiswerken en een lagere personeelsbezetting, kan onze  dienstverlening soms misschien iets langer duren dan u van ons gewend bent. Wij doen er alles aan om onze dienstverlening zo goed mogelijk door te laten gaan.

Is een bezoek aan ons kantoor noodzakelijk?
Let dan extra goed op uw hygiëne
• Schud geen handen.
• Nies of hoest in uw elleboogholte.
• Gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct weg.
• Was na gebruik van zakdoekjes uw handen.

Vermijd persoonlijk contact. Het RIVM raadt aan om een afstand van minimaal anderhalve meter aan te houden, twee meter als u hoest of niest.
Kijk voor meer informatie over dit advies op de website van het RIVM en rijksoverheid

Betalen van de huur
Ondervindt u een inkomensdaling als gevolg van het Coronavirus? Komt u in moeilijkheden met het op tijd betalen van de huur? Neem dan direct contact met onze medewerkers op!
Via info@woningstichtingmaasdriel.nl of telefonisch 0418 – 63 17 35. Wij proberen dan samen met u een passende oplossing te vinden.

Behoefte aan een praatje
Voor mensen die op leeftijd zijn, is het advies van het RIVM om de sociale contacten zo veel als mogelijk te beperken. Wij kunnen ons voorstellen dat u na enige tijd toch de behoefte heeft om een praatje te maken met iemand omdat u zich eenzaam voelt of omdat er vragen zijn. Voelt u zich dan vrij om te bellen met Welzijn Bommelerwaard. Zij zijn bereikbaar via 0418 – 63 42 31 of  info@welzijnbommelerwaard.nl.

In Maasdriel is een paar weken geleden  “Corona Hulp Maasdriel” opgericht.
De mensen daarachter proberen hulp te zoeken voor mensen die dat nodig hebben in deze periode  (boodschappen of hond uitlaten enz.) én zijn bereikbaar voor mensen die om een praatje verlegen zitten. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 06 29 32 84 17.

Tot slot
Kijk waar u kunt helpen in uw woonomgeving. En vraag om hulp als u het nodig heeft. Gezond zijn en gezond blijven is een van de meest belangrijke zaken in het leven.

Wij danken u voor uw begrip en blijf respectvol richting onze medewerkers. We moeten dit samen zien te doorstaan.

Meer informatie?
Wij vragen u voor de laatste informatie regelmatig te kijken op:
www.rivm.nl
www.ggdwestbrabant.nl