Rookmelders

Volgend jaar gaan wij uw woning voorzien van rookmelders
Vanaf 1 juli 2022 is het verplicht in Nederland om alle woningen te voorzien van rookmelders. Deze moeten aanwezig zijn op elke verdieping in huis waar een vluchtroute doorheen loopt. Hiervoor zal er in het eerste helft van volgend jaar door het bedrijf die dat voor ons gaat doen contact met u opgenomen worden voor het aanbrengen van die rookmelders op plaatsen waar dat moet en waar deze nog niet geplaats zijn. Deze rookmelders werken op batterijen. Als zo’n batterij bijna leeg is, dan gaat de rookmelder met tussenposen een piepje geven. Dat is een waarschuwing voor u dat de battijen vervangen moeten worden. Dit vervangen van batterijen moet u als huurder zelf doen tenzij u in een seniorenwoning woont of een service abonnement bij ons hebt afgesloten. Als u tussentijds wil controleren of uw rookmelder nog in orde is, dan kunt u dat doen door het testknopje op de melder enkel seconden ingedrukt te houden waarna de betreffende melder een luid piepsignaal moet gaan geven. Als een rookmelder door einde levensduur vervangen moet worden dan doen wij dat als Woningstichting. Mocht u hier nog vragen over hebben, dat kunt daarover contact opnemen met onze opzichter.