Zelf Aangebrachte Veranderingen (ZAV)

Zelf Aangebrachte Veranderingen

WSM geeft u graag de ruimte om uw woning in te richten naar eigen smaak en voorkeur. Wel hanteren we duidelijke spelregels voor Zelf Aangebrachte Veranderingen: het ZAV-beleid.

In de wet is geregeld dat huurders onder bepaalde voorwaarden veranderingen mogen aanbrengen in hun woning. WSM vindt het belangrijk dat uw woning zoveel mogelijk aan uw wensen voldoet. Toch moeten we altijd afwegen of de veranderingen bijdragen aan de kwaliteit en de verhuurbaarheid van de woning. Bovendien is de behoefte aan verandering(en) van de ene huurder niet altijd de behoefte van een andere huurder. Afwegingen zijn dus noodzakelijk.

Ook is het voor WSM belangrijk dat wij ons onderhoud (zoals voegwerkherstel, kozijnvervanging, dakrenovatie, e.d.) en/of energetische verbeterwerkzaamheden (zoals vloer.-, spouw.-, dakisolatie, HR++ glas, zonnepanelen, e.d.) ongehinderd uit kunnen voeren aan onze woningen en bergingen.

Veranderingen aan uw woning kosten vaak tijd en geld. Daarom is het voor u belangrijk om te weten of een verandering voldoet aan de eisen van WSM. Daarnaast is het handig om te weten of deze verandering achter mag blijven als u verhuist. In de ZAV-wijzer leest u het overzicht mogelijke veranderingen. Het ZAV-aanvraagformulier kunt u gebruiken om uw verzoek in te dienen. Leest u het ZAV-beleid ook eens rustig door.

Heeft u na het lezen nog vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn maandag t/m donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.00 telefonisch te bereiken op 0418-631735. Of mail uw vragen naar onderhoud@woningstichtingmaasdriel.nl